MARKETING KANCELARII PRAWNEJ – JAK TWORZYĆ ANGAŻUJĄCE TREŚCI NA BLOGU I W SOCIAL MEDIA, KIEDY NIE MASZ NA TO CZASU?

Profesjonalne teksty o prawie na blogi dla prawników

MARKETING KANCELARII PRAWNEJ – JAK TWORZYĆ ANGAŻUJĄCE TREŚCI NA BLOGU I W SOCIAL MEDIA, KIEDY NIE MASZ NA TO CZASU?

Kobieta w eleganckiej koszuli z założonymi rękoma stojąca obok biurka packa narzędzi do promocji kancelarii w internecie

Mówi się, że dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. Oznacza to mniej więcej tyle, że nawet najlepsze intencje nie wystarczą, aby działanie przyniosło oczekiwane rezultaty. Zazwyczaj potrzeba czegoś więcej. Niestety, to „coś” to obecnie najbardziej deficytowy (a przez to najcenniejszy) towar, czyli…. czas.

Doba ma tylko 24 godziny i niewiele da się z tym zrobić. To zła wiadomość. Ale jest i dobra – istnieją sposoby na to, aby ten permanentny brak czasu jakoś „obejść”, i pracować nie tyle długo i ciężko, co mądrze. A przede wszystkim – efektywnie.

Work smart, not hard

W Blogach Prawniczych pod pojęciem mądrej pracy rozumiemy:

➡️ automatyzację określonych procesów (poza pracą twórczą i bezpośrednim kontaktem w klientem większość czynności jest zautomatyzowana)

➡️ korzystanie z określonych narzędzi do wspomnianej wyżej automatyzacji

➡️ nie przepłacanie i korzystanie z płatnych narzędzi dopiero wówczas, kiedy jesteśmy pewni, że w 100% wykorzystaliśmy możliwości wersji darmowych

➡️ nie odkrywanie koła na nowo i nie wyważanie otwartych drzwi (słowem wyjaśnienia – na bazie jednego blogowego posta jesteśmy w stanie stworzyć kilkanaście zróżnicowanych treści na social media, dzięki czemu raz stworzony tekst „zarabia na siebie” przez długi czas na różnych platformach)

➡️ delegowanie zadań na zewnątrz ilekroć ustalimy, że zrobienie czegoś samemu albo nauka czegoś nowego będzie kosztowała nas zbyt wiele czasu, który możemy poświęcić na to, na czym najlepiej się znamy i co przynosi nam najwięcej dochodu

Brzmi poważnie i skomplikowanie, ale tak naprawdę nie ma w tym jakiejś wielkiej filozofii. Wypracowanie określonych schematów działania opartych na znanych, powszechnie dostępnych i często (choć nie zawsze) darmowych narzędziach zajęło nam trochę czasu. W zamian jednak pozwoliło zaoszczędzić wiele tygodni pracy. Uwolniony czas i energię przekierowaliśmy na to, na czym znamy się najlepiej i co przynosi naszej działalności największe profity.

Zestresowana kobieta pracująca przy komputerze przy biurku

Być może jesteś w miejscu, w którym my sami byliśmy jeszcze kilka miesięcy temu. Jeżeli zatem czujesz, że pora zrobić krok naprzód, to zapewne w Twojej głowie kołacze się teraz jedno pytanie:

Od czego zacząć?

Jeżeli pracujesz nad zwiększeniem rozpoznawalności swojej kancelarii w internecie bardzo ciężko, ale w dalszym ciągu nie jesteś w stanie jej zmonetyzować, być może oprócz zaangażowania swojego czasu potrzebujesz czegoś jeszcze?

Tym czymś jest zmiana podejścia, że wszystko musisz robić sam. I wcale nie chodzi tu o delegowanie obowiązków, które – swoją drogą – stanowi naturalny etap rozwoju każdej działalności. Oczywiście, jeżeli stać Cię na to i masz taką możliwość to punkt dla Ciebie. Jednak delegowanie zadań wiąże się z kosztami – dodatkowym wynagrodzeniem dla pracownika lub podwykonawcy, czasem, jaki musisz poświęcić na jego przeszkolenie itp. Nie każdy może sobie na to pozwolić, zwłaszcza na początkowym etapie.

Ale jest jeszcze jedno rozwiązanie. Można by rzec – pośrednie pomiędzy robieniem wszystkiego samemu, a zlecaniem tego innym.

Możesz też po prostu skorzystać z gotowych rozwiązań, które całkowicie zdejmą z Ciebie część obowiązków, bo po prostu ktoś już je wcześniej za Ciebie wykonał.

„Paczka narzędzi do promocji kancelarii w Internecie” jest właśnie takim rozwiązaniem.

W czym może Cię wyręczyć Paczka narzędzi do promocji kancelarii w Internecie?

Paczka narzędzi do promocji kancelarii w internecie

Zacznijmy od czegoś prostego. Zastanów się ile czasu zabiera Ci wybór zdjęć do postów? Blog, Facebook czy Instagram (a zwłaszcza ten ostatni) to kanały, w których aspekt wizualny udostępnianych treści odgrywa niebagatelną rolę.

Załóżmy, że zależy Ci na zdjęciach, na których jesteś Ty sam. Oczywiste jest, że aby takie zdjęcie „trzymało poziom”, musisz się odpowiednio przygotować. Chcesz wyglądać na profesjonalistę? Wypadałoby założyć białą koszulę, a jeżeli jesteś mężczyzną także zawiązać krawat. Planujesz pochwalić się nowoczesnym wystrojem kancelarii? Fajnie byłoby posprzątać, poczekać na odpowiednie światło i wykonać zdjęcie pod odpowiednim kątem, aby wyglądało na większe niż w rzeczywistości itp. To pozornie drobne rzeczy, ale – jak wiadomo – diabeł tkwi w szczegółach. Nikt już chyba nie wierzy, że spójne profile na Instagramie czy zgrana kolorystyka na blogu są wynikiem przypadku. Za tym zawsze stoi z góry opracowana strategia. A jej opracowanie wymaga – no cóż – czasu…

W ramach Paczki narzędzi do promocji kancelarii w Internecie przez pół roku od zakupu otrzymasz co miesiąc na swoją skrzynkę pakiet 5 zdjęć o tematyce prawniczej, które możesz wykorzystać gdzie i jak tylko zechcesz. Mogą zdobić okładkę Twojego e-booka, stanowić tło na Instastory lub promować nowy post na Fecebooku. Możesz dodać je w takiej formie, w jakiej je Tobie udostępnimy, ale możesz także nałożyć dowolny preset, umieścić napis czy też usunąć poszczególne elementy.

kubek kawy na biurku i kodeks
Przykładowe zdjęcie – jedno z wielu, które może trafić na Twoją skrzynkę co miesiąc przez najbliższe pół roku

Oczywiście możesz też skorzystać z darmowych banków zdjęć. Jest ich naprawdę sporo i stanowią świetne rozwiązanie, z którego sami niejednokrotnie korzystamy. Mają one jednak jedną niezaprzeczalną wadę – nie są niewyczerpane. O ile zdjęcia wodospadów czy zachodów słońca można przeglądać bez końca, o tyle grafik choćby częściowo nawiązujących do tematyki prawniczej jest w rzeczywistości bardzo mało, przez co często się powtarzają u różnych twórców.

Jeżeli zatem fotografia nie jest Twoim powołaniem, to lepiej poświęć swój czas na tworzenie angażujących treści. A skoro o treściach mowa….

Jak tworzyć angażujące posty na blogi i social media kiedy brakuje na to czasu?

Jednym z wielu rozwiązań może być stworzenie jednego, dobrego, dopracowanego tekstu raz na tydzień/dwa. Mało? To zależy co dalej z tym tekstem zrobisz.

Na bazie jednego wartościowego (czyli takiego, z którego Twoi odbiorcy wyniosą realną korzyść) tekstu na blogu możesz stworzyć kilkanaście równie wartościowych postów w mediach społecznościowych. O tym w jaki sposób dowiesz się z naszego instruktarza Recykling treści z bloga, który stanowi część naszej Paczki narzędzi dla blogującego prawnika. Znajdziesz tam 14 sposobów na to jak „przerobić” blogowy post na inne platformy, a także w jaki sposób odświeżyć swoje najlepsze teksty, aby dalej na Ciebie „pracowały”, pomimo, że powstały kilka miesięcy lub nawet kilka late temu.

Paczka narzędzi do promocji kancelarii w Internecie – co jeszcze?

To tylko dwa z pięciu narzędzi jakie wchodzą w skład naszej Paczki. Oprócz wyżej wymienionych znajdziesz w niej:

  • Mini E-book SEO dla prawnika
  • Listę darmowych (lub prawie darmowych) narzędzi dla blogującego prawnika
  • Kalendarz publikacji na blogu i w social media

Jeżeli czujesz, że Paczka narzędzi może być rozwiązaniem dla Ciebie, koniecznie zapoznaj się ze szczegółami. Zajmie Ci to nie więcej niż 2 minuty, a może się okazać, że dzięki nim zaoszczędzisz sobie wielu tygodni pracy na poszukiwanie rozwiązań, które w Paczce znajdziesz podane na tacy 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *